Місто технологій
П'ятниця, 04 лютого 2011, 13:10

 

phpN7GMoq
Выставка — как фантастический город, устремлённый в будущее

 

Можна можна відзначити: виставка пройшла вдало. Як завжди, вона носила в основному європейський характер, переважали німецькі, італійські та французькі компанії. Тут демонструвалися технології та матеріали для самих різних сегментів пакувальної індустрії. Навіть людині, не пов'язаній з галуззю, було цікаво пройтися по залах, немов по святкових вулицях великого та галасливого міста, яке населене різномовними майстрами. Багато стендів, і справді, нагадували майстерні, в яких щось гуділо, шуміло, хитромудрі машини видавали саму різну продукцію, а відвідувачі прискіпливо розглядали готові вироби. Подекуди над стендами піднімалися помаранчеві руки роботів АВВ, що невтомно працювали в безкінечному циклі, демонструючи можливості автоматизації упаковки. Інші ж стенди сприймалися як щось середнє між популярним рестораном в години бізнесу-ланчу та оргкомітетом якихось виборів: на стендах ряди столиків, за якими зацікавлені люди вели жваві розмови, а між столиками снували менеджери з теками.

 

Горизонти та вертикалі упаковки

 

Давайте і ми пройдемося виставковими залами. Почнемо з павільйону №2 «Експоцентру» на Красній Пресні, в якому три величезні зали. Ліворуч — Франція, праворуч — Німеччина. Колективний французький стенд об'єднав під одним дахом декілька фірм, серед яких Cermex, DCM Usimeca, Pakea, Itec, Rhythm, Sidel, Transfaire.

 

В основному компанії були представлені інформаційними стендами, які розповідали про їх устаткування та технології. Так, фірма Cermex спеціалізується на випуску машин для упаковки з гофрокартону, для упаковки в термоусадочну плівку та групової упаковки, щорік виробляє 600 одиниць устаткування. Компанія Sidel добре відома в Росії як один з провідних виробників ліній розливу в ПЕТ-тару.

 

А ось Rhythm Deltasacs вперше зважилася взяти участь в московській виставці. Гійом Корт (Guillaume Corte), менеджер з експорту цієї компанії відзначив: «Французька компанія Rhythm, яка знаходиться недалеко від Ліона, спеціалізується на випуску гнучкої упаковки. Тут ми представляємо в основному пакети з картонним дном — для упаковки шоколаду, цукерок, продукції магазинів дьюті фрі. Завдяки унікальній технології наша продукція експортується в Сполучені Штати, до Японії, до Африки. До Росії ми її ще не поставляємо, але саме підшукуємо дистриб'ютора для роботи тут. Цікавість з боку відвідувачів є, але доки важко визначити, у що це переросте. Побачимо після виставки. Ми демонструємо один з видів нашої продукції, що створює у глядача візуальне відчуття тривимірності зображення. Ось, наприклад, ця коробочка. При її виготовленні використовувалася технологія, відмінна від голографії. Принцип лінз дає ефект 3d. Вона хороша для виготовлення упаковки класу люкс. А наша компанія — ексклюзивний виробник такої упаковки».

 

picWXLEUY

Оранжевые руки неутомимых роботов ABB без устали трудились на выставке

 

До речі, фірма Гійома Корта не самотня у пошуках дистриб'юторів в Росії. Багато європейських компаній хотіли б вийти на цей ринок та шукають російських партнерів. Це вже певна тенденція, що говорить про економічне пожвавлення в Європі та Росії.

Оминувши барвистий французький квартальчик, помічаємо, що далі пішли виключно італійські стенди. Їх велика кількість підтверджує другу частину найменування виставки — «УпакИталія». Італійська Cama Group показала у дії автомат для формування трьохклапанних коробок, укладання продукції та їх запаковування, а також ще одну картонувальну машину, яка формує коробки, здійснює фасовку продукції, але з окремою кришкою. У цій машині коробка їде з одного боку, а кришка — з іншою. Завантаження продукту проводиться бічним штовхачем, а зверху одягається кришка.

 

Ось стенд компанії PFM, одного з провідних фахівців з виробництва пакувальних машин. Тут демонструвалася одна з горизонтальних машин компанії для фасування різних продуктів в пакети. Великий стенд займала італійська промислова група SACMI. Вона представила компанії, що входять в підрозділ Beverage, серед продукції яких устаткування для виробництва ПЕТ-преформ, лінії для виготовлення пробок, видувні машини для випуску ПЕТ-пляшок з преформ, комплектні лінії розліву, етикетувальні машини та ін. Фірма Omag, як завжди, представила свої пакувальні автомати. Серед них привертає увагу компактна, бюджетна версія з модельного ряду C3 — Omag C3v. Це вертикальний автомат безперервної дії, що формує чотирьохшовний пакет типа «саше».

 

picr43V5w

Специалисты итальянского концерна IMA рады, что у клиентов снова появились деньги

 

За столами на стендах було багатолюдно. Відчувалося, що відвідувачі цікавляться устаткуванням не просто так. Директор компанії IMA Est, підрозділу італійського машинобудівного концерну IMA, Алан Релф (Alan Relf) підтвердив: «На ринку спостерігається підйом. У клієнтів знову з'явилися гроші. Приблизно два роки вони нічого не вкладали в устаткування. Зараз ми бачимо, що знову почалися інвестиції. В цілому ми дуже задоволені виставкою. Звичайно, як завжди в перший день було не так багато відвідувачів, проте в наступні дні нас відвідали багато гостей». Він відзначив також, що виставка, напевно, проводиться рано. Адже недавно святкувався Новий Рік, а в Росії канікули тривали до одинадцятого січня. «Тому, — сказав Алан Релф, — у нас було всього лише дев'ять днів, щоб розіслати російським клієнтам запрошення. Тут в компанії лише інформаційний стенд, дуже дорого привозити до Москви устаткування. Втім, наша фірма давно та добре відома в Росії своєю технікою для упаковки фармацевтичної продукції, продуктів та косметики. Зрозуміло, останнім часом у нас з'явилися нові моделі машин, ми плануємо їх представити в травні на виставці Interpack, яка все-таки є всесвітньою та проводиться раз в три роки. Там будуть клієнти та фахівці з усього світу, і ми покажемо найновіші та найшвидкісніші машини. В кінці листопада ми брали участь в московській фармацевтичній виставці. На «Упаковці/УпакІталія» компанія більше робить ставку на техніку для упаковки продуктів, зокрема чаю та кави».

 

Навпроти італійських стендів в залах павільйону розташовувалися німецькі. Компаній з Німеччини на цій виставці, мабуть, було найбільше. Зокрема такі крупні фірми, як Hugo Beck, Bosch Packaging, Kba-metalprint, Schubert, Rovema та багато інших. На стенді Bosсh Packaging Technology відвідувачі мали змогу побачити вертикальну пакувальну машину SVI, здатну упаковувати продукцію в різні стандартні пакети. Ця машина універсальна: вона дозволяє пакувати широкий спектр продовольчих та непродовольчих товарів (сипкі продукти, чай, кава, хліб, кондитерські вироби, корми для тварин, миючі засоби, сухий клей та ін.). Фірма Rovema показала вертикальну пакувальну машину із серії VPL продуктивністю 200 упаковок за хвилину. За словами представника компанії, до техніки Rovema відвідувачі виявляли незмінну цікавість, тим більше що пакувальні машини цієї фірми відомі в Росії.

 

picXAhHBd
«Улица» австрийских компаний: светло, оживлённо, атмосфера деловая и приветливая

 

Окрім німецьких та італійських фірм у виставці, зрозуміло, брали участь експоненти з інших країн, у тому числі з Туреччини, Чехії, Швейцарії, Китаю, Японії та ін.. Компанія Ishida Europe, один із провідних виробників систем автоматичного зважування та упаковки, представила свою нову машину DACS-G для контрольного зважування продукції. Як відомо, найголовніші вимоги для контрольних вагів — точність та швидкість. Точність допомагає уникнути зайвих втрат та збитків, а швидкість підвищує продуктивність устаткування. Проста та зручна в експлуатації система має стійкий до корозії сталевий механізм з відкритим дизайном корпусу, що має бактеріальний фільтр, що робить чищення устаткування простим та швидким, відповідаючи всім гігієнічним вимогам. За словами представника компанії Івана Бергера (Ivan Berger), виставка прошла дуже результативно, було поміщено багато контрактів.

 

У третьому залі ландшафт дещо змінюється. Подекуди ще видніються назви німецьких фірм, але абсолютна більшість — російські виробники та постачальники, серед яких «Нотіс», «Бестром», «Мерпаса», «Російська трапеза», «Інтеграл+» та інші. На стенді «Нотіс» нашу увагу привернула горизонтальна пакувальна машина МГУ-Нотіс-210, призначена для пакування штучних виробів в термозварні плівки. Весь невеликий стенд казанської фірми «Інтеграл+» був буквально заставлений устаткуванням. На цьому ж місці пакувальний автомат розфасовував в пакети сушку. Ще одна прикмета часу: в порівнянні з минулим роком кількість російських експонентів виставки збільшилася відразу на 25%. Отже всі просто не поміщалися в одному залі і частково розбавили монолітні експозиції німців та італійців в інших залах.

 

Для друку та маркування

 

На великому колективному стенді фірми Anton Ohlert та її партнерів представлена продукція, виготовлена машинами виробництва КВА-metalprint. На вітринах — металеві коробочки, тубуси з високоякісним кольоровим друком. КВА-metalprint — один з провідних світових виробників друкарських та лакувань машин по блясі, яка, як відомо, є вельми упертий, але цікавий матеріал для друку та створення металевої упаковки. І це відносно невеликий сегмент ринку упаковки. КВА-metalprint випускає машини Mail?nder та Metalstar для друку та лакування на металі, здатні обробляти всі типи бляшаних листів, доступні на ринку. Представник компанії КВА-metalprint відзначив: «Ми тут вже багато років, і в нас є круг постійних клієнтів. Виставка — хороший привід зустрітися, укріпити старі контакти та познайомитися з новими потенційними клієнтами. Більшість відвідувачів, звичайно, наші старі клієнти, які купують нові моделі устаткування, щоб підвищити продуктивність своїх підприємств. В цілому ми задоволені виставкою».

 

На стенді швейцарської Bobst Group, одного із світових виробників устаткування для висікання, фальцювання та склеювання, рулонного друку, ламінування, панувало пожвавлення. За словами провідного менеджера підрозділу рулонного устаткування Bobst Group Дениса Кузнєцова, «Упаковка/УпакИталія» — це виставка, куди традиційно приходять замовники фірми, на відміну, скажімо, від літньої «Росупак», куди Bobst Group приходить до своїх замовників. Денис відзначив: «У нас на стенді весь час людно, всі зайняті. Виключно ділова атмосфера. Виставка – відмінний спосіб усіх побачити, не витрачаючи часу на окремі відвідини. За її результатами ще будуть відрядження на два-три місяці. Що цікаво, наша компанія Fischer & Krecke вже два з гаком роки тому оголосила про нову систему приладки флексографських машин, але знаходяться люди, які ще не чули про неї. Адже ця система автоматичної приладки та поєднання фарб встановлює всі параметри до початку друку, що дозволяє з першого ж аркуша отримати хорошу якість відтиску. У Росії вже запрацювали машини з цією технологією».

 

pic0aKWvF
Итальянские палетообмотчики Robopac на стенде российской компании «Остпак»

 

«Із зрозумілих причин 2009 рік був важким, — додав Денис Кузнецов. — Але з його кінця почалися замовлення. Очевидно, що ринок гнучкої упаковки зростає дуже добре. З'являються нові клієнти, які швидко знаходять собі збут. Причому вони ні у кого не відбирають замовлення на упаковку, просто з'являються нові замовлення. З розмов із представниками німецької компанії Deutsche Leasing, яка сприяє інвестиційним рішенням в різних галузях, ми з'ясували, що сегмент гнучкої упаковки пройшов кризу практично без наслідків. Для машинобудівників 2009 рік був непростим, але зараз замовлень стало стільки, що ми завантажені на 115-120% від наших можливостей. На жаль, для наших замовників таке збільшення попиту не дуже добре, оскільки збільшуються терміни постачання устаткування, і ми проявляємо меншу гнучкість в ціні. У нас є хороші замовлення на глибокий друк (машини Rotomec), хоча він як і раніше складає відносно невеликий відсоток у порівнянні з Європою. У російському виробництві гнучкої упаковки доля глибокого друку складає 20 - 25%.

 

На стенді російської компанії «Остпак», яка представляє устаткування різних виробників, можна було побачити безліч техніки. Тут були виставлені принтери Linx (Великобританія), апплікатори Arca (Італія), обв'язувальні машини SMB (Німеччина), палетообмотчики Robopac (Італія). За словами співробітника фірми Юрія Лисова, цікавість до пакувального устаткування висока, відвідувачів на стенді багато. Юрій вважає, що не варто думати, ніби криза не торкнулася пакувальної галузі. Зрозуміло, зачепила. Багато замовників припинили фінансування нових проектів, модернізацію устаткування. Багато хто зайняв вичікувальну позицію. Але зараз на ринку знов спостерігається пожвавлення.

 

Компанія «Форінтек» також представила устаткування різних зарубіжних виробників, пов'язане з маркуванням та нанесенням етикеток, у тому числі термотрансферні принтери (настольні та вбудовувані в устаткування), системи безконтактної каплеструйного маркування, устаткування для роботи з самоклеющоюся етикеткою — принтери для друку самоклеющоїся етикетки, прінтери-апплікатори, які і друкують, і наносять етикетки, і просто автоматичні апплікатори. Серед демонстрованої техніки — новинка фірми Hitachi — маркувальний принтер PXR — H450w. На японському ринку він з'явився рік тому, на європейському і російському ринках — в січні 2011 року. Це нове покоління каплеструйного принтера Hitachi. За словами Дмитра Корякіна з фірми «Форінтек», при непередбаченому відключенні електроенергії спеціальна система проводить плавну зупинку без втрати чорнил та забруднення чорнильної голівки. Друга новинка — маркувальник компанії Anser (Тайвань) для коробок, що керується з пульта. Зміна витратних матеріалів проводиться заміною картриджа. Жодних інших маніпуляцій не вимагається.

 

І всюди пластик

 

Паралельно з «Упаковкою/УпакІталія» проходила виставка «Інтерпластика», провідна в Росії спеціалізована виставка пластмас та каучуків, яка по праву вважається головним галузевим заходом країн Східної Європи та СНД. Тут відвідувачі могли дізнатися про пластмаси все, у тому числі і про використання в упаковці. У залах восьмого павільйону ми знову бачимо європейські компанії. Великий французький колективний стенд, в якому брала участь фірма Sсамех, одна з лідируючих компаній в області лабораторного устаткування для полімерів та пластмас. Немало німецьких фірм. Є ціла австрійська вулиця в червоно-білих кольорах державного прапора. Австрійська компанія Wittmann Battenfeld, один із світових виробників устаткування для пластикового литва під тиском, показала свої термопластавтомати, у тому числі ТМ Xpress 160/1350 із зусиллям замикання 160 т. KTW Group, один з лідерів в області інжекційного литва закупорювання, привернула увагу своїм оптимістичним слоганом: “We cap the world”, який можна перекласти як «Ми обдурюємо світ!». Зрозуміло, в найпрямішому сенсі литва чудових ковпачків із пластику.

 

Помітно в порівнянні з «УпакІталія» збільшилася кількість китайських та турецьких стендів, а також їх російських представників. Так, катеринбурзька компанія «Інтех» представляла термопластавтомати китайської фірми Yizumi Precision Machinery Co., у тому числі енергозберігаючу інжекційно-литну машину серії SK, випущену компанією в 2009 році.

 

Взагалі, павільйони «Форум» та №1 можна було з повною підставою назвати царством термопластавтоматів. Тут демонструвався повністю електричний ТПА Haitian Zhafir Venus. Даний автомат примітний ще й тим, що з кінця 2009 року гонконзький холдинг почав випуск термопластавтоматів Zhafir Venus на своєму новому заводі в Німеччині. Тут ми бачимо підтвердження думок, що висловлюються, про зворотний потік зі сходу до Європи. Якщо раніше виключно європейці відправляли до Китаю, Індії та інших країн свої промислові товари та обладнання, потім перемістили туди свої заводи, то зараз східний бізнес іде на Захід, організовуючи там виробництво.

 

picgMKN7H
Полностью электрические ТПА Haitian Zhafir Venus выпускаются в Германии

 

На стенді тайваньської Cybertech демонструвався Servo 190e — термопластавтомат горизонтального типу, з повною системою енергозбереження, на основі серводвигуна, що має збільшену відстань між направляючими колонами та об'ємом вприску.

 

Найбільші світові виробники устаткування для литва під тиском, такі як Engel (Австрія), Husky (Канада), BMB (Італія), Sumitomo (SHI) Demag (Німеччина-Японія) також демонстрували в роботі свою техніку. Відвідувачі мали змогу побачити устаткування на будь-який смак — від багатотонних  машин для литва до настільної моделі Babyplast для точного литва мініатюрних виробів.

 

Німецька компанія Windm?ller&H?llscher, яка брала участь у виставці «Інтерпластика», займається виробництвом устаткування екструзії, а також машин флексографського та глибокого друку. За словами генерального директора Windm?ller&H?llscher Vostok Василя Новосьолова, в компанії є всі підстави бути задоволеною виставкою. Всі співробітники були постійно зайняті, на стенді було багато відвідувачів. Василь Новосьолов відзначив: «Не так давно прошла виставка «К», і ми турбувалися, що буде менше людей. Проте, вони прийшли, хоча в основному йшлося про продовження проектів, розпочатих нами ще до виставки. Приблизно сімдесят відсотків відвідувачів склали наші клієнти, з якими ми продовжували спілкування. Якщо порівнювати з минулим, післякризовим роком, то можна відзначити, що зараз розмови з відвідувачами були конкретнішими. Криза торкнулася індустріальної упаковки, особливо у сфері будівництва. Зокрема, виробництво паперово-клапанних мішків. Адже на нашому устаткуванні виробляється близько 80% всіх мішків у світі. Зараз виробники мішків почувають себе добре і думають про подальші інвестиції в обладнання.

 

За словами Василя Новосьолова, компанія змогла вийти з кризи із оптимістичним настроєм, у тому числі й тому, що під час кризи представила нове устаткування. Це флексографськая машина Miraflex, яка стала хітом продажів, а також новинки в устаткуванні для екструзії та вдосконалення окремих вузлів.

В цілому прогулянка людними залами виставок «Упаковка/УпакІталія 2011» та «Інтерпластика» залишила найсприятливіші враження. Робота йде, галузь продовжує розвиватися. Зацікавлені клієнти змогли знайти тут все, що пов'язане з упаковкою, — будь-яке устаткування та технології. Якби потрібно було підібрати витончену метафору, яка бпередавала ефемерні відчуття від побаченого на виставці, можна було б навести глибоке та лаконічне хайку великого японського поета Мацуо Басьо:

 

Коно мото-ні

Сіру мо намасу мо

Сакура кана

 

Під цим деревом

І суп, і риба.

Квіти сакури!

 

За бажанням в цих рядках можна знайти все: враження від різноманіття техніки та краси технологій, відчуття нескінченного та наполегливого руху до досконалості.

 

Михайло Брєдіс    Upakovano.ru